Kursused:
*Veoauto- ja bussijuhi (140h) 7.08.2025 kell 10.00
*Veoauto- ja bussijuhi (35h) täienduskoolitus algab 12.04.2025 kell 10.00 10.05.2025 kell 10.00
*C- ja CE-kategooria mootorsõidukijuhi koolitus algab 21.04.2025 kell 18.00 (e-õpe)
*T-kategooria (traktor) mootorsõidukijuhi koolitus algab 23.04.2025 kell 18.00 (e-õpe)
*D-kategooria (buss) mootorsõidukijuhi koolitus algab 23.04.2025 (e-õpe) *BE-kategooria mootorsõidukijuhi koolitus
algab 23.04.2025 (e-õpe) *Keskliigend laaduri- ja tõstukijuhi koolitus algab 24.05.2025 kell 9.00
Info ja registreerimine
tel. 5152340 või tarmo@e-autokool.ee
______________________ *T-kategooria (traktor) |
![]() |
A-kategooria õppeteemad ja maht:
Liiklusteooriaõppe auditoorse õppevormi ühe õppetunni kestus on 45 minutit ja õppesõidutunni kestus on 45 minutit.
TEOORIAÕPPE ÕPIVÄLJUNDID 1.1. Ülevaade õppetöö korraldusest ja eesmärkidest Pärast koolitust õpilane: 1.1.1. teab juhiloa saamise tingimusi ja korda; 1.1.2. teab õppetöö korraldust; 1.1.3. teab õppetööd korraldavaid õigusakte ja dokumente; 1.1.4. on omaks võtnud juhi ettevalmistamise määruses seatud juhikoolituse eesmärgid.
1.2. Iseseisvaks õppimiseks juhendamine Pärast koolitust õpilane: 1.2.1. on valmis vastutama oma õppimise eest; 1.2.2. on koostanud individuaalse õppeplaani; 1.2.3. teab, kuidas autokool toetab iseseisvat õppimist ja kellelt saab vajaduse korral abi.
1.3. Mootorratta turvalisus Pärast koolitust õpilane: 1.3.1. mõistab mootorratta kasutusjuhendiga tutvumise olulisust; 1.3.2. teab mootorratta tüüpe ja nende erinevusi ning iga tüübi kohta tegureid, mis suurendavad riske; 1.3.3. teab sõitjate- ja veoseveo ning turvavarustuse kasutamise nõudeid; 1.3.4. teab turvavarustuse vale kasutamisega või mittekasutamisega seotud ohte ja on motiveeritud turvavarustust kasutama; 1.3.5. teab mootorrattale istumise ja sellelt mahatulekuga seotud ettevaatusabinõusid; 1.3.6. teab mootorratta eri mehhanismide tööpõhimõtteid; 1.3.7. teab kasutatavale mootorrattale ajakohaseid tehnoseisundi nõudeid; 1.3.8. teab keskkonnanõudeid mootorratta kasutamisel; 1.3.9. teab kasutatava lisa- ja mugavusseadmete mõju liiklusohutusele ja mootorratta juhitavusele.
1.4. Sõidu alustamine ja mootorratta asukoht sõites Pärast koolitust õpilane: 1.4.1. teab, kuidas mootorrattaga ohutult sõitu alustada; 1.4.2. teab mootorratta asukoha valikuga seotud reegleid; 1.4.3. teab, kuidas teel valida mootorratta asukoht, et vältida riski ja säästa keskkonda; 1.4.4. on motiveeritud oma sõitu riski vältimise ja keskkonna säästmise eesmärgil plaanima.
1.5. Sõidu eripära asulavälisel teel, kiirteel ja tunnelis Pärast koolitust õpilane: 1.5.1. teab mootorratta juhtimise eripära asulavälisel teel ja kiirteel võrreldes mootorratta juhtimisega asulas; 1.5.2. omab ülevaadet asulavälisel teel, kiirteel ja tunnelis mootorratta juhtimisega seotud riskidest ja nende vältimise võimalustest; 1.5.3. on motiveeritud järgima asulavälisel teel ja kiirteel mootorratast juhtides sõidukiirusele kehtestatud piiranguid ning hoidma ohutut piki- ja külgvahet.
1.6. Mootorratta peatamine ja sõidu lõpetamine Pärast koolitust õpilane: 1.6.1. teab mootorratta peatamise ja sõidu lõpetamisega seotud erisusi; 1.6.2. oskab mootorratta peatamise ja sõidu lõpetamise reegleid probleemülesande lahendamisel rakendada; 1.6.3. teab mootorratta peatamise ja sõidu lõpetamisega seotud ohtu suurendavaid tegureid (pehme ja ebatasane pinnas, teekatte eripärast lähtuvad ohud, kallak ja tõus jms).
1.7. Grupis sõit Pärast koolitust õpilane: 1.7.1. teab grupis sõitmisel eri võimalusi grupi ülesehitamiseks (grupis olevate mootorrataste asukoht teel), lähtudes grupi suurusest, tee iseärasustest, sõidu eesmärgist, mootorratta iseärasustest, juhi kogemusest jms; 1.7.2. mõistab, et grupi ülesehitusest sõltub sõidu ohutus; 1.7.3. teab grupis sõitmisel eri võimalusi teavet vahetada, nagu käeviiped, raadiojaamade kasutamine, navigatsiooniseadmete kasutamine; 1.7.4. mõistab grupis sõitmisel ohutuse tagamiseks vajaliku teabe vahetamise viiside kokkuleppimise tähtsust.
1.8. Möödasõit, möödumine ja ümberpõige Pärast koolitust õpilane: 1.8.1. teab mootorrattaga möödasõidu, möödumise ja ümberpõikega seotud erisusi (grupis sõites, mootorratta tüübist tulenev jms); 1.8.2. mõistab, et teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, on ohtlik tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees sõitvatest sõidukitest mööda sõita.
1.9. Mootorratta juhtimine rasketes tee- ja ilmastikuoludes Pärast koolitust õpilane: 1.9.1. teab mootorrattale mõjuvate jõudude olemust ja oskab sõitmisel neid arvestada; 1.9.2. teab rasketes tee- ja ilmastikuoludes mootorratta juhtimisega seotud ohte ja kuidas neid ohte oma käitumisega vältida; 1.9.3. teab, kuidas tulesid nähtavuse parandamiseks õigesti kasutada vastutuleva sõidukiga kohtudes, eesolevale sõidukile järele jõudes ja/või mööda sõites, peatudes ja parkides ning hädapeatuse korral; 1.9.4. mõistab, et pimeda ajal on nähtavus palju halvem kui valge ajal vaatamata tulede õigele kasutamisele, ning teab, et seda puudujääki saab kompenseerida sõidukiiruse vähendamisega; 1.9.5. omab motivatsiooni sõita oludele vastava sõidukiirusega ning õige piki- ja külgvahega; 1.9.6. saab aru pimeda ajal esinevatest, eriti kergliiklust puudutavatest ohtudest.
2. SÕIDUÕPPE ÕPIVÄLJUNDID 2.1. Juhi tööasend ja turvavarustus Pärast koolitust õpilane: 2.1.1. oskab teostada mootorratta sõidueelset kontrolli, näiteks kasutades mootorratta käsiraamatut; 2.1.2. oskab reguleerida tööasendi ja tahavaatepeeglid juhile sobivaks; 2.1.3. oskab kasutada mootorratta turvavarustust ja aidata kaassõitjatel turvavarustust kinnitada, samuti selgitada turvavarustuse kasutamise vajalikkust; 2.1.4. oskab kasutada mootorrattale paigaldatud lisa- ja mugavusseadmeid; 2.1.5. teab juhi valest tööasendist ja turvavarustuse valest kasutamisest põhjustatud ohte; 2.1.6. on motiveeritud kasutama turvavarustust ja nõudma turvavarustuse kasutamist sõitjatelt.
2.2. Mootorratta käsitsemine Pärast koolitust õpilane: 2.2.1. oskab käsitseda mootorratast ohutult ja keskkonda säästvalt tasemel, mis võimaldab jätkata sõidu õppimist vähese liiklusega teel; 2.2.2. teab mootorratta vale käsitsemisega seonduvaid ohte ja mõju keskkonnale ning oskab sooritada erimanöövreid; 2.2.3. omab realistlikku arusaama mootorratta käsitsemisega seotud isiklikest tugevatest ja nõrkadest külgedest; 2.2.4. tajub ja teab oma nõrku külgi, mis on seotud mootorratta käsitsemisega, ning oskab oma käitumises nendega arvestada; 2.2.5. on motiveeritud mootorratast ohutult ja keskkonda säästvalt käsitsema.
2.3. Mootorratta juhtimine vähese liiklusega teel Pärast koolitust õpilane: 2.3.1. oskab käsitseda mootorratast ohutult ja keskkonda säästvalt viisil, mis on vajalik sõidu õppimise alustamiseks erinevates liiklusolukordades; 2.3.2. omab vajalikke oskusi liiklemiseks vähese liiklusega teel; 2.3.3. oskab peatuda ja parkida teel; 2.3.4. teab vähese liiklusega teel sõiduga seotud ohte ja oskab neid ohte oma käitumisega vältida; 2.3.5. mõistab, et juhil kui suurema ohuallika valdajal tuleb võtta vastutus enda ja teiste elu ning tervise eest; 2.3.6. omab realistlikku arusaama vähese liiklusega teel sõitmisega seotud isiklikest tugevatest ja nõrkadest külgedest; 2.3.7. tajub ja teab oma nõrku külgi, mis on seotud mootorratta juhtimisega vähese liiklusega teel, ning oskab oma käitumises nendega arvestada.
2.4. Mootorratta juhtimine erinevates liiklusolukordades Pärast koolitust õpilane: 2.4.1. oskab keerulisema ja tihedama liiklusega teel käsitseda mootorratast ohutult ja keskkonda säästvalt; 2.4.2. oskab teel erinevates liiklusolukordades kasutada asjakohaseid toimetulekuoskusi; 2.4.3. teab eri liiklussagedusega teel sõitmisega seotud ohte ja oskab neid oma käitumisega vältida; 2.4.4. mõistab, et juhil kui suurema ohuallika valdajal tuleb võtta vastutus enda ja teiste elu ning tervise eest; 2.4.5. omab realistlikku arusaama eri liiklussagedusega teedel sõitmisega seotud isiklikest tugevatest ja nõrkadest külgedest; 2.4.6. tajub ja teab oma nõrku külgi, mis on seotud mootorratta juhtimisega eri liiklussagedusega teedel, ning oskab liikluskäitumises nendega arvestada; 2.4.7. on võimeline kohanema liikluses toimuvate muutustega; 2.4.8. on võimeline hindama võimaliku liiklusohtliku olukorra tõsidust ja reageerima kohaselt; 2.4.9. on võimeline liiklusoludega arvestades mootorratast juhtima antud teelõigul lubatud suurima sõidukiirusega.
2.5. Möödasõit, möödumine ja ümberpõige Pärast koolitust õpilane: 2.5.1. oskab hinnata ohutuks möödasõiduks vajalike eelduste olemasolu; 2.5.2. mõistab, et möödasõit ei ole kohustuslik manööver; 2.5.3. oskab ohutult mööda sõita nii päri- kui ka vastassuunavööndi kaudu; 2.5.4. oskab käituda möödasõidetava rollis; 2.5.5. omab realistlikku arusaama möödasõidu, möödumise ning ümberpõikega seotud isiklikest tugevatest ja nõrkadest külgedest.
2.6. Mootorratta juhtimine plaanitud teekonnal Pärast koolitust õpilane: 2.6.1. oskab nii asulas kui ka väljaspool asulat sõitu plaanida ja koostatud plaani järgi sõita; 2.6.2. mõistab, et sõitu plaanides on võimalik mõjutada sõidu ohutust ja säästlikkust; 2.6.3. on motiveeritud sõitu riski vältimise ja keskkonna säästmise eesmärgil plaanima; 2.6.4. sõiduteekonda kavandades hindab ja võtab arvesse tegureid, mis võivad mõjutada tema kui juhi käitumist, näiteks elustiil, sõidu motiivid, sotsiaalne pinge, joove, uimastid, väsimus ja halb nägemine. |