Kursused:
*Veoauto- ja bussijuhi (140h)
*Veoauto- ja bussijuhi (35h) täienduskoolitus algab 8.02.2025 kell 10.00 8.03.2025 kell 10.00
*C- ja CE-kategooria mootorsõidukijuhi koolitus algab 17.02.2025 kell 18.00 (e-õpe) 17.03.2025 kell 18.00 (e-õpe)
*T-kategooria (traktor) mootorsõidukijuhi koolitus algab 19.02.2025 kell 18.00 (e-õpe) 19.03.2025 kell 18.00 (e-õpe)
*D-kategooria (buss) mootorsõidukijuhi koolitus algab 19.02.2025 (e-õpe) 19.03.2025 (e-õpe) *BE-kategooria mootorsõidukijuhi koolitus
algab 19.02.2025 (e-õpe) 19.03.2025 (e-õpe) *Tõstukijuhi koolitus algab 14.03.2025 kell 9.00
Info ja registreerimine
tel. 5152340 või tarmo@e-autokool.ee
______________________ *T-kategooria (traktor) |
![]() |
Juhi esmaõppe lõppastme koolitus HETKEL KOOLITUSI EI TOIMU!
Juhi esmaõppe lõppastme koolituse (edaspidi lõppastme koolitus) eesmärk on ohutu liiklemise ja riske vältiva sõiduoskuse, teisi liiklejaid arvestava ning säästliku ja keskkonnasõbraliku sõiduviisi süvendamine. Lõppastme koolitus tuleb läbida enne esmase juhiloa vahetust juhiloa vastu. Lõppastme koolitusel peab lisaks õpingukaardile õpilasel kaasas olema esmane juhiluba või isikut tõendav dokument. Lõppastme koolituse läbimist tõendab koolituskursuse tunnistus ning andmed selle kohta liiklusregistris. ÕPPEKAVA
2. LÕPPASTME KOOLITUSE ÕPIVÄLJUNDID 2.1. Teooriaõpe2.1.1. Keskkonda säästev, ohutu ja teisi liiklejaid arvestav mõtteviis. Käitumine libedates teeoludes Pärast koolitust õpilane: 2.1.1.1. teab ohte suurendavaid tegureid liikluses; 2.1.1.2. mõistab säästliku, ohutu ja teisi liiklejaid arvestava sõiduviisi eeliseid; 2.1.1.3. teab, millest sõltub tee ja ratta vaheline haardumine; 2.1.1.4. tajub ja teab enda isikuga seotud liikluskäitumist mõjutavaid nõrku külgi ning oskab oma käitumises nendega arvestada; 2.1.1.5. on motiveeritud sõitma säästlikult ja ohutult ning arvestama teiste liiklejatega.
2.1.2. Libedasõidul riski vältimise praktikum Pärast koolitust õpilane: 2.1.2.1. teab, kui palju kulub aega ja ruumi, et sõiduk peatada; 2.1.2.2. mõistab, et väiksemgi sõidukiiruse suurendamine või vähendamine mõjutab oluliselt juhi võimalusi sõiduk peatada; 2.1.2.3. mõistab, et libedal teel on pidurdusteekond palju pikem kui kuival asfaldil; 2.1.2.4. mõistab, et sõltuvalt ilmaoludest ja teekatete erinevusest on pidurdusteekonna pikkus erinev; 2.1.2.5. omab motivatsiooni sõita oludele vastava sõidukiirusega ning õige piki- ja külgvahega.
2.1. Sõiduõpe 2.2.1. Keskkonda säästva, riske vältiva ja teisi liiklejaid arvestava sõiduviisi süvendamine Pärast koolitust õpilane: 2.2.1.1. omab realistlikku arusaama sõiduki juhtimisega seotud isiklikest käitumis-harjumustest; 2.2.1.2. on motiveeritud sõitma nii, et säästab keskkonda, väldib riske ja arvestab teiste liiklejatega.
2.2.2. Libedasõidul riski vältimise harjutuste sooritamine Pärast koolitust õpilane: 2.2.2.1. omab realistlikku arusaama äkkolukorras toimetulekuks vajalikest isiklikest oskustest ja võimalustest; 2.2.2.2. oskab äkkpidurdamist; 2.2.2.3. oskab kasutada takistusest ümberpõikamiseks vajalikke tehnikaid; 2.2.2.4. oskab valida olenevalt tee olukorrast ja -trajektoorist erinevaid pidurdamistehnikaid ja mõistab sõiduki juhitavust pidurdusprotsessi vältel; 2.2.2.5. mõistab, et juhi võimalused äkkolukorras midagi ohutuse taastamiseks ette võtta on piiratud; 2.2.2.6. on motiveeritud sõitma nii, et säästab keskkonda, väldib riske ja arvestab teiste liiklejatega.
LÕPPASTME KOOLITUS TOIMUB TALVITI
Libedakoolitustele Rakvere libedasõiduväljakul saab registreerida: *e-mail: tarmo@e-autokool.ee |